Hermanus, dag 12 - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Anne Meijer - WaarBenJij.nu Hermanus, dag 12 - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Anne Meijer - WaarBenJij.nu

Hermanus, dag 12

Door: Anne Meijer

Blijf op de hoogte en volg Anne

31 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Genadendal

Dag 12
Vandaag gingen we naar Humanus, op boottocht! Ik was in een goede bui, en had erg zin om iets te doen. Met de busjes gingen we op weg naar de plaats van bestemming. Helaas door de file kwamen we een uur te laat..

Daar aangekomen hesen we ons in reddingsvesten en oranje regenpakken, dit was echt een geweldig gezicht. Ze waren namelijk veel te groot en je kon er amper in bewegen. Vanaf hier moesten we nog een heel stuk lopen naar de boot. Iedereen koos een plekje, en ik nam plaats boven op de boot in het zonnetje. Toen de boot begon te varen begrepen we waren we deze oranje dingen aan hadden, het waaide hard!! Zelfs m’n wimpers waaide naar achter, zo hard ging het. Ik was blij dat ik boven zat, de golven waren namelijk súper hoog!

Onze eerste stop was bij een soort eiland, op het eiland zag ik een soort bruine grote rotsen. Maar na een minuut kwam ik erachter dat dit helemaal geen rotsen waren, maar zeehonden!! Het waren er niet meer normaal veel!! Het zag bruin van de zeehonden en het was bizar om te zien. Aan de andere kant van de boot zag je een eiland vol pinguïns, helaas kon je dit niet goed zien omdat we er te ver vandaan waren.. We bleven hier een paar minuten liggen en vaarden daarna weer terug. Onze tweede stop was op een plek waar ze aan het duiken waren, in de buurt zaten namelijk haaien! Mensen gingen met kooien in het water en lokte ze met stukken vlees/vis, we hebben ongeveer 4 keer een haai gezien, het was echt heel erg gaaf om te zien. Vanaf hier gingen we weer terug naar de baai en liepen we weer terug naar waar we begonnen waren.

Hier kregen we soep en een broodje en kregen we een film te zien van onze boottocht. Het was erg gezellig en een leuke ervaring!

Hieronder de link van het filmpje van onze boottocht!