Eindelijk internet!! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Anne Meijer - WaarBenJij.nu Eindelijk internet!! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Anne Meijer - WaarBenJij.nu

Eindelijk internet!!

Door: Anne Meijer

Blijf op de hoogte en volg Anne

07 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Genadendal

Hallo lieve mensen!

Ik zit eindelijk in een internetcafe, en kan dus eindelijk mijn eerste echte verslag online zetten! Ik weet dat jullie er lang op hebben gewacht, maar hier is het dan eindelijk.

Hieronder mijn verslag van de eerste echte dag!

Dag 1

De eerste vlucht is niet zo goed bevallen, ik was doodziek en kon maar niet in slaap komen. Gelukkig beviel de tweede vlucht veel beter, maar dit kwam waarschijnlijk doordat ik 10 uur achter elkaar heb geslapen. De tussenstop in Dubai was niet erg indrukwekkend, maar wel interessant om er even te zijn geweest.

De aankomst op het vliegveld in Capetown was echt geweldig! Al onze buddy's (maatjes) stonden met een groot spandoek om ons te verwelkomen. In Nederland werd er verteld dat ik een jongen als buddy zou hebben, maar dit was uiteindelijk een meisje en die heb ik daar ontmoet. Ze was erg enthousiast, klein en spontaan, ze had een blaadje gemaakt met heel groot ' Welcome to South-Africa Anne Meijer'.

Met de grote schoolbus reden we naar onze hostile, waar wij zouden gaan verblijven. Hier namen we voor even afscheid, en zouden elkaar 's avonds weer zien. Ons hostile/huisje was best groot en schoon. 3 slaapkamers, 2 badkamers en een binnenplaats. In een apart gebouw zat een keukentje met een grote eetzaal. Buiten was ook een soort grote binnenplaats, en achter de poort zat een grote tuin met een schommelbank. Er waren 2 meisjeskamers die snel en gemakkelijk werden ingedeeld. de leraren sliepen in een apart gebouw dichtbij.

's Avonds was er een disco voor ons georganiseerd door het Emil Weder College. Het was heel erg leuk en gezellig, maar wel heel erg warm.. Ook werd je elke 5 minuten meegetrokken door een Afrikaan en werd je gedwongen om mee te dansen :) Alleen de disco was al heel verschillend dan in Nederland, wat zou er nog meer komen?

Na de disco zijn we allemaal bij elkaar gaan zitten, buiten op de binnenplaats. Hier speelde we fanathiek het spelletje 'weerwolven'. 's Avonds laat moest ik nog snel gaan douchen, en hier begon mijn eerste avontuur.. Ik stapte onder een ijskoude douche en moest toen met m'n natte lijf en al m'n spullen verhuizen naar een andere douche. Maar deze werd op het moment dat ik van top tot teen onder het sop zat, gloe-iend heet! Uiteindelijk na een uur was ik helemaal klaar en liep ik een stille en lege gang in. Alle kamerdeuren zaten op slot en iedereen sliep.. Ik begon heel zachtjes te kloppen, en 2 minuten later had ik pijn aan m'n vuist van het bonken. Ik dacht dat ik als zwerver in de gang zou belanden, en hier zou moeten slapen. Gelukkig deed na 5 minuten eindelijk iemand open. Ik was gered en kon eindelijk slapen! (Het was half 2..)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Genadendal

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2013

Hermanus, dag 12

27 Maart 2013

Primary School

27 Maart 2013

SAFARI!!

24 Maart 2013

Dag 9 alweer...

22 Maart 2013

Dag 7
Anne

Actief sinds 17 Nov. 2012
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 6519

Voorgaande reizen:

17 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: