Primary School - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Anne Meijer - WaarBenJij.nu Primary School - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Anne Meijer - WaarBenJij.nu

Primary School

Door: Anne Meijer

Blijf op de hoogte en volg Anne

27 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Genadendal

Dag 11
En het weekend was weer voorbij! Dat ging echt super snel, helaas.. Het was weer maandag, en dus weer tijd voor school. Het was een leukere en gezelligere dag dan de vorige schooldagen, maar helaas moesten we om half 12 alweer weg. We gingen namelijk een basisschool bezoeken in Genadendal, waar we over 2 dagen les gaan geven. Ook gingen we hier kijken naar de dingen waar we ons ingezamelde geld aan uit wilden geven.

Toen we hier aankwamen kregen we even tijd om de kinderen aan te spreken op het grasveld. Dit grasveld was gevuld met voor de helft uitgedroogd kras, 3 boompjes, 4 kapotte bankjes en een grote boomstronk. Hier speelde de kinderen en maakte kunstjes op de boomstronk. We vroegen de kinderen wat ze misten buiten en in de school. Voornamelijk zeiden de kinderen ‘speelgoed’, dit klopte ook, ze hadden namelijk gewoon niets om mee te spelen. Geweldig om te zien dat deze kinderen niets hebben en toch veel plezier kunnen hebben met elkaar.

Ook gingen we langs klassen, hier zwaaiden alle kindjes erg enthousiast en lachten ons toe. We mochten zelfs een les bijwonen, dit was Grade 5 (kindjes van 10 jaar). Het was geweldig om een klas van 45 in koor te zien voorlezen. Tussendoor staarde ze je aan met grote koeienogen en verlegen gezichtjes. Dit werd uiteindelijk ook de klas die wij les gingen geven, heel erg leuk maar ook spannend!