SAFARI!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne Meijer - WaarBenJij.nu SAFARI!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne Meijer - WaarBenJij.nu

SAFARI!!

Door: Anne Meijer

Blijf op de hoogte en volg Anne

27 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dag 10

Kwart voor negen 's ochtends zat we al in de bus, het was heel erg warm en alle ramen stonden open. Ook al was het ochtend, mensen zaten nu al aan de chips en de frisdrank!

Vandaag gingen we op safari! Iedereen had er super erge zin in en konden niet wachten tot we er waren. Toen we aankwamen moest iedereen nog plassen, zonnebrand op doen, foto's maken, enz. Ik voelde me als persoon gelukkig niet meer zo raar, er gingen namelijk jongens met z'n drieën naar de wc, en wilde niet zeggen waarom...?

Ze maakten ons al meteen bang, we moesten namelijk tekenen voor het gevaarsrisico van de safari.. Toen was het tijd om de karretjes in te gaan! Iedereen was super enthousiast, en het was hartstikke lekker weer. Ik zat in een karretje met hele leuke mensen, en kon niet wachten om te gaan rijden. We kwamen langs leeuwen, hartbokken, springbokken, buffels, neushoorns, zebra’s, waterbokken en olifanten! Echt super gaaf! Ik keek mijn ogen uit en heb heel erg gelachen met de mensen om me heen. Onze gids was een hele aardige man, die tussendoor steeds grapjes maakte.

Natuurlijk ben ik Anne Meijer, en moest ik er een verhaal aan overhouden.. Nou hier komt het:
Het karretje vloog de hele rit op en neer door alle bulten waar we overheen reden. Ik keek m’n ogen uit en praatte gezellig met iedereen om me heen. Ik was heel erg slim en zette mijn tas tussen mijn voeten, ik had namelijk volle vertrouwen dat dit goed zou gaan.. Maar helaas. We reden met volle snelheid weg van de neushoorn en vlogen over een bultje, lacherig keken we achterom, en wat lag daar..? Goed geraden, mijn tas! Ik kreeg een mini hartaanval en probeerde over ’t geluid van de motor heen te schreeuwen, helaas werkte dit niet erg goed. ‘SIR! SIR! MY BAG DROPPED!! SIR!’ ‘Hahahahaha’, lachte iedereen om me heen.. ‘Anne weer hoor!’. Gelukkig reden we meteen terug om ‘m op te halen. En ik heb nog de hele rit lang grapjes aan moeten horen..

Nadat we ongeveer een uurtje door de mooie natuur hadden gereden en alle fantastische dieren hadden gezien, was het afgelopen.. We stopte het karretje en gingen naar een soort restaurant die bij de safari was. Iedereen zat buiten in het zonnetje, bij het zwembad! We aten hier rijst, vlees en een lekker prutje :). Het toetje was niet erg lekker, maar gelukkig kwamen er uiteindelijk nog twee hele grote schalen vol meloen! Mijn lievelings fruit! Ondertussen gingen mensen nog zwemmen, helaas had ik mijn zwemspullen niet mee. Maar wij zaten lekker met onze voeten in het water, in de zon. Beter kon absoluut niet.

Na een halfuur klonk er jambe muziek van binnen en we gingen er uiteindelijk op af. Een grote groep mensen zaten in een cirkel muziek te maken. Echt geweldig om te zien! Ik mocht ook een keer spelen, echt heel erg leuk om te doen! Helaas moesten we hierna weer terug met de grote schoolbus, maar hier werd gelukkig ook harde muziek gespeeld. We dansen en zongen, en thuis ging de avond erg snel voorbij..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2013

Hermanus, dag 12

27 Maart 2013

Primary School

27 Maart 2013

SAFARI!!

24 Maart 2013

Dag 9 alweer...

22 Maart 2013

Dag 7
Anne

Actief sinds 17 Nov. 2012
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 6527

Voorgaande reizen:

17 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: