dag 2 - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Anne Meijer - WaarBenJij.nu dag 2 - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Anne Meijer - WaarBenJij.nu

dag 2

Door: Anne Meijer

Blijf op de hoogte en volg Anne

08 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Genadendal

Dag 2:

6 uur *wekker gaat*. Wat was iedereen moe! Vandaag onze eerste schooldag op het Emil Weder College met onze buddy’s. Ik ben erg benieuwd..

Terwijl we richting het schoolgebouw lopen, beginnen mensen al te kijken en te roepen. Dat is natuurlijk niet zo vreemd, want het komt niet erg vaak voor dat er een invasie blanken op een Zuid-Afrikaanse school komt. Onze buddy’s kwamen gelukkig snel en we kregen meteen een rondleiding door de school en ‘t hostile. De omgeving was adembenemend mooi. Het leek net alsof iemand een plaatje uit een ansicthkaart had geknipt. Echt onwerkelijk hoe een omgeving zo mooi kan zijn..

Ook kregen we dus een rondleiding door de school en mochten we ons in een paar klassen voorstellen. Iedereen was heel erg verbaasd toen ik ze vertelde dat ik 15 jaar oud was. Waarschijnlijk omdat ik in vergelijking met hun best lang ben.

De leerlingen hier op school hebben veel meer respect voor de school en de leraren, dat is iets wat erg snel opvalt. Iedereen gaat staan als de leraar binnen komt en gaat pas zitten als de leraar dat zegt. Wat ook opvalt is dat de leraren veel minder respect hebben en best streng zijn. Wel gingen we voetballen op het sportveld aan het eind van de Engels les. Wij zaten met een aantal leerlingen en de lerares in de schaduw gezellig te praten. Het was heel erg leuk.

‘s Avonds na het eten werden de leukste en minder leuke dingen van iedereen met elkaar doorgesproken. Het is zo leuk om te zien dat iedereen zo geinteresseerd en gemotiveerd is. Iedereen heeft het nu al heel erg naar zijn/haar zin. En dat is echt geweldig om te zien, erg bijzonder. Deze weken zullen vast voorbij vliegen, helaas..

• 19 Februari 2013 - 22:23

Hannie:

Tja, het lijkt me prachtig daar. Net naar de natuurserie Afrika gekeken. En dan te bedenken dat jij daar nu gewoon bent.... Lekker genieten meis, ik reis met je mee. Groetjes, Hannie

Tags: dag 2