dag 3.... - Reisverslag uit Robbeneiland, Zuid-Afrika van Anne Meijer - WaarBenJij.nu dag 3.... - Reisverslag uit Robbeneiland, Zuid-Afrika van Anne Meijer - WaarBenJij.nu

dag 3....

Door: Anne Meijer

Blijf op de hoogte en volg Anne

09 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Robbeneiland

Dag 3: Met een goede bui zat ik aan tafel in de vroege ochtend. Dat is erg bijzonder, ik ben namelijk geen ochtend mens. Ik begon weer dingen te herkennen uit Nederland, namelijk dat ik weer als laatste het huis uit rende..
Iedereen staat te wachten om te vertrekken, vandaag gaan we nl. naar Robbeneiland, het eiland waar Nelson Mandela jarenlang gevangen heeft gezeten!
Twee uur lang werd er volop gedanst, gepraat en gelachen in het busje. Esther gaf gelukkig een korte uitleg over het verhaal van Nelson Mandela. Ze vertelde dit met veel informatie erom heen, dus we hadden er heel erg veel aan!

‘Het wordt 40 graden, dus smeer je goed in!’. Erg raar dat het weer zo slecht voorspeld kan worden, het was namelijk 20 graden en de regen kwam met bakken uit de lucht vallen. Dit was erg jammer, we hebben namelijk helemaal niks buiten gezien. Ook was het Engels erg slecht te verstaan en kon je het verhaal hierdoor bijna niet volgen. Dit vond ik echt heel erg jammer..

Gelukkig stopte het met regenen toen we een aantal uurtjes vrij hadden. Tijdens deze uurtjes hebben we: de Mc Donalds bezocht, een 8-persoons-menu besteld voor 5 mensen, een hele schap met parfum uitgeprobeerd, 3 vuvusela’s gehaald, 1000 foto’s gemaakt met 1 toestel, ‘van voor naar achter, van links nar rechts’ gezongen met 30 mensen (en tientalle Afrikaanse beschouwers), een lift 20 keer tegengehouden totdat deze eindelijk omhoog ging, en souveniertjes gekocht voor onze familie. Hierna zijn we weer de busjes ingestapt, terug naar Genadendal. Ons busje was gevuld met 8 mensen die veel te veel energie hadden, 2 uur lang hebben we deze energie eruit gedanst :-).

Natuurlijk probeer ik ook contact te houden met thuis. Dit gebeurde tot nu toe via sms, maar vandaag kon ik bellen via ‘n telefooncel in ons vertrek. Het is erg raar, leuk, onwerkelijk en emotioneel om je familie te horen als je in Zuid-Afrika bent. Je voelt je erg anders in deze omgeving en dan is het heel erg apart om dan je moeder en je zussen te horen. Maar toch heel erg fijn om ze te spreken!

Tags: dag 3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Robbeneiland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2013

Hermanus, dag 12

27 Maart 2013

Primary School

27 Maart 2013

SAFARI!!

24 Maart 2013

Dag 9 alweer...

22 Maart 2013

Dag 7
Anne

Actief sinds 17 Nov. 2012
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 6518

Voorgaande reizen:

17 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: