Kaap de goede hoop - Reisverslag uit Robbeneiland, Zuid-Afrika van Anne Meijer - WaarBenJij.nu Kaap de goede hoop - Reisverslag uit Robbeneiland, Zuid-Afrika van Anne Meijer - WaarBenJij.nu

Kaap de goede hoop

Door: Anne Meijer

Blijf op de hoogte en volg Anne

10 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Robbeneiland

Dag 4

Vandaag hoefden we gelukkig pas om half 9 bij het ontbijt te zijn. We hebben dansend gegeten met harde muziek aan! :)
Om half 10 gingen we op weg naar Capepoint. Wat een geweldig mooi gebied! De reis van 3 uur was het ab-so-luut waard. Als je dit ziet wil je hier het liefst onmiddellijk een huis bouwen, zodat je dit elke dag kunt meemaken. Vooral Kaap de goede hoop.. WAUW! Sommige gingen een wandeling maken van 3 kwartier, maar ik was bij het deel van de watjes en ging met de busjes mee.. Onderweg kwamen we nog een schildpad tegen en iedereen mocht hem even vast houden! Daar aangekomen gingen we naar het lokale winkeltje en aten we een ijsje met z'n allen.

Later op de dag gingen we nog langs de weg naar een mini markt, waar we fanatiek hebben ‘afgedingt’. Het werd een soort sport voor sommigen.. Ik heb hier niets gekocht, ik keek liever toe hoe iedereen fanatiek bezig was . Hierna gingen we naar het pinguïnpark, waar je pinguïns van 10 centimeter afstand kon fotograferen. Maar dit werd wel afgeraden, tenzij je een halve vinger wilde..

’s Avonds gingen we gezellig naar een restaurant. Het was hartstikke goedkoop, we kregen ieder 8 euro om eten te halen. Hier had je meer dan genoeg aan en het was heel erg lekker! Sommige waren eerder klaar en gingen nog even naar het strandje naast het restaurant. Een half uurtje later gingen we met onze busjes weer naar huis. In de bus terug heb ik de helft van de reis geslapen, iedereen was moe en ging thuis meteen slapen. Het was een lange, en leuke dag!

(Zie foto's!)