Dag 6 - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Anne Meijer - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Anne Meijer - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Anne Meijer

Blijf op de hoogte en volg Anne

12 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Genadendal

Dag 6

Vandaag om 7 uur zijn we opgestaan. Ik was lekker uitgerust omdat ik die avond één uur eerder naar bed ging. Een bord met yoghurt met muesli als ontbijt, onze tas volgepakt met zwemspullen en toen gingen we op pad..

We gingen vandaag naar Cape Agulas, als eerste kwamen we aan op de plek waar de Atlantische oceaan en de Indische Oceaan bij elkaar komen. Dit hoor je op sommige tijden heel goed te kunnen zien, helaas was dat voor ons niet ’t geval. We hebben hier op de rotsen gezeten en geklommen, zee-egels en vissen gezien en heerlijk genoten van het uitzicht. En gelukkig hebben we mee mogen maken dat Laura in het water viel, hilarisch!

Daarna liepen we verder over het net aangelegde pad, vanaf hier liepen we naar de ijskraam, het was tijd voor ijs! De mensen die nog om moesten kleden, gingen dit snel doen en toen was het eindelijk tijd om te zwemmen! Het was perfect weer en er waren hele hoge golven. Ik heb een aantal keer zout moeten happen, maar dat was het zeker waard! We hebben overgegooid met de bal, salto’s gedaan in de golven, rustig gelegen in het water en op het strand. Het was een perfecte dag en aan het eind was iedereen verbrand.. De aftersun was de volgende dag op!

Ons avondeten was een geroosterd broodje met tomaat, maaltijdsoep en over-de-datum pasta. Iedereen ging op tijd slapen, we moesten de volgende ochtend namelijk weer vroeg op.

Tags: Zon, Zee, Strand, ZWEMMEN!