Wat als cadeautje??! (Dag 13) - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Anne Meijer - WaarBenJij.nu Wat als cadeautje??! (Dag 13) - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Anne Meijer - WaarBenJij.nu

Wat als cadeautje??! (Dag 13)

Door: Anne Meijer

Blijf op de hoogte en volg Anne

19 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Genadendal

Dag 13
We moesten weer vroeg op vandaag, we gingen namelijk weer naar school. Het was geen bijzondere schooldag, net als gewoonlijk liepen we weer om kwart over 7 naar school. Op het schoolplein wachtten we daar op de buddies en gingen daarna naar de lessen. Helaas was iedereen heel erg moe, en waren de lessen een beetje saai. Maar dit was de laatste echte dag met de buddies, dus we probeerden er iets leuks van te maken.

In het begin van de avond was iedereen druk met de voorbereidingen van de ‘braai’. Het grootste deel van de groep was aan het koken, en ik was samen met de vele andere groente en fruit aan het snijden. We zongen mee met de kei harde muziek en hadden lol om de raarste dingen. De tafels werden klaargezet met de laatste dingen, het kon bijna beginnen.

Ik moest nog douchen en me klaarmaken, dus dat werd helaas haasten. Toen ik gedoucht en al terug kwam, waren er al enkele buddies. De sfeer was nog een beetje stilletjes, maar na mate dat er meer mensen kwamen, werd het steeds gezelliger. Om 8 uur begon het officieel, en waren alle buddies aanwezig. Er was erg lekker eten en er werd druk gepraat aan alle tafels. Het was heel erg gezellig en we hadden ‘alledaagse’ gesprekken met iedereen. In het begin werd er veel van tafels gewisseld, maar uiteindelijk had iedereen een beetje een vaste plek. Met de mensen die er aan mijn tafel zaten had ik erg leuke gesprekken, en ik kom erg goed met ze opschieten!

Een jongen die ook aan mijn tafel zat, had me de dag daarvoor verteld dat hij iets voor me had gekocht, en vroeg vanavond of ik al wilde weten wat het was. Ik dacht dat het iets kleins zou zijn, iets zoals een armbandje of een ketting. Maar toen vertelde hij wat het echt was… EEN HAMSTERr!! In eerste instantie dacht ik een knuffel hamster, maar hij had een echte voor me gekocht!! Hij zei dat ‘ie nu nog thuis in zijn kooi zat, maar dat hij al een doosje had klaar gezet met zaagsel en voedsel erin! Ik wist niet zo goed wat ik moest zeggen, en had nog steeds het gevoel dat het een grapje was.. Natuurlijk kan je zo’n beest niet meenemen in het vliegtuig, maar daar had hij helaas niet over na gedacht. Ik was een beetje overstuur en vroeg de begeleiders wat ik moest doen, ze lachten heel hard en dachten dat ik een grapje maakten. Maar uiteindelijk hielpen ze met het zoeken van een oplossing. Ik moest ‘m of aannemen en aan iemand in het dorp weggeven, of hem vertellen dat ik ‘m niet kon aannemen. Ik ging voor de tweede optie..

Best een stelletje rare snuiters die Afrikanen :). Maar wel heel aardig, en gelukkig kan ik er nu wel om lachen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Genadendal

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Maart 2013

Hermanus, dag 12

27 Maart 2013

Primary School

27 Maart 2013

SAFARI!!

24 Maart 2013

Dag 9 alweer...

22 Maart 2013

Dag 7
Anne

Actief sinds 17 Nov. 2012
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 6522

Voorgaande reizen:

17 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: