Valentine's day! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne Meijer - WaarBenJij.nu Valentine's day! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne Meijer - WaarBenJij.nu

Valentine's day!

Blijf op de hoogte en volg Anne

13 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dag 8
Half 6 ging de wekker.. Toen ik op de badkamer was en wilde douchen was het water alweer koud. Als ontbijt at bijna iedereen muesli met yoghurt/melk en Demi was jarig dus er werd druk gefeliciteerd.
Het was veel kouder dan de dagen ervoor en alle kinderen kwamen in hun eigen kleding naar school, it was Valentine’s day! De hele school kwam in rood en wit, alleen wij niet met een aantal andere kinderen op school. We hadden les tot maar half 12 en op school kon je voor geld een boodschap laten voorlezen. 3 jongens hadden dit voor mij gedaan. 1 jongen had dit voor de gijn gedaan met een flauw bericht erop, maar van de andere 2 jongens heb ik geen idee wat erop stond. Omdat we weg moesten hebben we hier niets van meegekregen, helaas.

Om half 12 gingen we in groepjes naar verschillende basisscholen. Daar gingen we de kinderen vragen wat ze nog misten in en buiten school. Het was vooral speelgoed dat ze misten, zoals ballen, springtouwen, schommels, etc. In sommige klassen hadden we ons voorgesteld en we hebben 2 lessen bijgewoond.

Na de bezoekjes aan school gingen we terug naar Genadendal. Hier vierde we de verjaardag van Demi en Lonneke. Er was heerlijke taart met cola, koffie, thee, enz!

’s Avonds aten we lekker buiten en na een uurtje hadden we een bespreking. Dit was heel erg heftig , omdat we hele emotionele gesprekken hadden. Omdat de band zo hecht is, vertelde een meisje een heel erg heftig en persoonlijk verhaald. Iedereen was in tranen, maar deze moesten snel weggeveegd worden, want we moesten namelijk op naar het Valentijnsbal van het Emil Weder.. Iedereen moest zichzelf dus even oppeppen. Het was heel erg gezellig, maar we moesten helaas weer na een uur weg.. Het werd in de aula gevierd, het was héél erg benauwd en warm. Iedereen was druk aan het dansen en had het naar zijn zin.