Dag 7 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne Meijer - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne Meijer - WaarBenJij.nu

Door: Anne Meijer

Blijf op de hoogte en volg Anne

22 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Veel te laat met mijn dagboek online zetten! Toch vind ik het nog steeds leuk om te doen, en mis ik Zuid-Afrika verschrikkelijk!!

Dag 7

De wekker ging weer vroeg, en vandaag extra vroeg: om half 5! De douches gingen nog even aan en om 5 uur hadden we ‘lopend-buffet’. De meeste mensen smeerde brood en aten dit op in de auto. Om 6 uur gingen we op weg naar de eerste Primary School in Capetown. Hier kwamen we een uur te laat aan door de file.. We werden opgesplitst en wij gingen met 2 busjes alvast naar de volgende school. Toen we hier aankwamen vertelde een man wat we vandaag gingen doen. Hij was best wel jong en kwam oorspronkelijk uit Londen. Echt heel erg leuk, ik hou namelijk extreem van Engelse accenten :)

Deze jongen was een van de jongens die Ajax Capetown les kwam geven aan de kinderen op die basisschool. We gingen bij de eerste school mee naar de les van Ajax Capetown, het eerste half uur gingen ze praten over wapen gebruik in de families van de kinderen. Ook over hoe de kinderen hier over dachten en wisten. Het was erg bizar om te zien dat er zóveel kinderen waren die familie hadden die een wapen in bezit hadden. Het tweede halfuur gingen we naar buiten en hier gingen de kinderen voetballen. Toen de bel ging kwamen bijna alle kinderen onze op. Elk kindje keek je eerst van top tot teen aan en daarna recht in je ogen, totdat ze weg waren. Sommige kindjes vonden ’t heel leuk en zwaaide, sommige kindjes schrokken, schreeuwde en rende weg…

Bij de tweede school kregen we een hele rondleiding door de school en gingen we ook echt bijna elke klas in. Alle kindjes waren heel enthousiast en bijna iedereen zwaaiden naar ons. Aan het eind wilde ze allemaal foto’s maken en tikte je aan om hallo te zeggen!

Vanuit hier reden we naar de parkeerplaats in Capetown. We gingen toen naar het oude centrum en kregen hier een aantal uren vrij om te eten en souvenirtjes te kopen. Na die paar uur liepen we weer terug naar de plek waar we hadden afgesproken. Vanuit hier liepen we naar Ajax Capetown, om de wedstrijd te gaan bekijken. Toen we bij de poortjes aankwamen moesten we al ons eten en drinken weggooien of aan zwervers geven, we hadden dat een half uur daarvoor gekocht! De zwervers wonnen..

De wedstrijd was heel erg leuk, en normaal ben ik eigenlijk helemaal niet zo’n voetbalfan! Er waren niet heel erg veel mensen, maar wel knappe ballenjongens.. Haha ja, en daar moesten we natuurlijk mee op de foto! Vrouwen…

Het was een lange en vermoeiende dag, maar wel een hele leuke! Helaas moeten de Ajax Capetown vlaggen, petten en toeters weer de kast in..